Szekszárdi gumis

7100 Szekszárd Roboz Zoltán u. 2/A. Tel.: (20) 9970 383
MENU
  • Szekszárdi gumis
  • Szekszárdi gumis
  • Szekszárdi gumis
Szekszárdi gumis

Személyautó gumi javítás, szerelés, kiegyensúlyozás

Szekszárdi gumis

Kisteherautó gumi javítás, szerelés, kiegyensúlyozás

Szekszárdi gumis

Kismezőgazdasági gép gumi javítás, szerelés

Szekszárdi gumis

Utánfutó gumi
javítás,
szerelés

Szekszárdi gumis

Motor gumi
javítás,
szerelés

Szekszárdi gumis

Márkafüggetlen
gumi
beszerezés

Üdvözöljük a Gumiszervíz honlapján!

A Gumiszervíz Tolna megyében, Szekszárdon üzemel. A szervíz szolgáltatásairól részletesen olvashat a szolgáltatások menüpontra kattintva.

Ha segítségére lehetek, forduljon hozzám bizalommal!

Gumis tanácsok:

A nyári gumicsere ideje nincs naptárhoz kötve, hisz az időjárás, a hőmérséklet befolyásolja. Amikor már a hőmérséklet tartósan plusz 7 fok felé emelkedik, ideje lecserélni az abroncsokat.

Nyári gumicsere ideje – mindenképp cseréljük le

Sokan ma nyári gumival autóznak télen, mint ahogy olyanok is vannak, akik nyáron fent hagyják autójukon a téli gumit. Egyik sem jó megoldás, mindkettő kockázatokat rejt magában. Hisz a nyári gumit a nyári útviszonyokra, a télit pedig a téliekre tervezték. A téli gumi nem teljesít jól a melegben, hisz úgy tervezték meg, hogy a hidegben és a nedves körülmények között nyújtson biztonságot. Ráadásul nem csak ezért nem érdemes nyáron téli gumival autózni, hanem azért is, mert a téli abroncsok a nyári melegben ötven százalékkal gyorsabban elhasználódnak, elkopnak. A téli abroncsok gumikeveréke ugyanis lágyabb, hogy a hidegben ideális teljesítményt tudjon nyújtani, hogy tapadjon az útra. Melegben csúszóssá válik, gyorsabban kopik, mint a nyári abroncs, csikorgó hangot ad ki. Összességében tehát a nyári vezetési élményhez és biztonsághoz elengedhetetlenül szükséges a gumicsere. Hisz egy téli gumi nyáron nem tapad, nem jól kezelhető, a fékezési, gyorsulási, kanyarodási képességei csökkennek és még zajosabb is, mint egy nyári gumi.

Nyári gumik

A nyári gumikat úgy tervezték meg, hogy száraz és meleg körülmények között teljesítsenek a legjobban. A nyári gumik a hidegben merevvé, rugalmatlanná válnak, veszítenek tapadásukból, ezért nem ajánlott télen a nyári abroncs használata. A nyári gumik kevesebb és sekélyebb barázdával rendelkeznek mint a téli abroncsok, nagyobb felületen érintkeznek az úttal, ami biztosítja a jobb tapadást. A gumi szerkezete, anyagösszetétele is más, hisz a nyári gumik a hőmérséklet emelkedésével érik el maximális tapadásukat. Az oldalfaluk megerősített, ami növeli tartósságukat. Speciális futófelületi mintázatuknak köszönhetően pedig jobb a fékezési és kanyarodási képességük. Nem csak a száraz, hanem a nedves úton is jól teljesítenek, hisz a mintázatukat úgy alakították ki, hogy gyorsan és hatékonyan vezesse ki a vizet a gumi felületéről, így csökkentve a vízen felúszás kockázatát. Nem is kérdés tehát, hogy tavasszal itt az idő a gumicserére. Ha minden évszakban az arra kifejlesztett abroncsot használjuk, akkor mindkét garnitúra élettartama megnő, azonban ügyelni kell arra, hogy szezonon kívül hol és hogyan tároljuk az abroncsokat.

Nyári gumi cseréje – mi is az a centrírozás?

A gumi cseréjekor általában megtörténik a centrírozás is. A használat során ugyanis sok külső hatás, ütés éri az abroncsokat, ami megváltoztatja a tömegeloszlást, ezért időnként szükség van a centrírozásra. Ez a kerekek kiegyensúlyozását jelenti, ilyenkor a kerekek súlypontja középre kerül és rázkódás nélkül fog forogni. A centrírozás során apró kis keréksúlyokat helyeznek el a gumin, így csökkentve minimálisra a kerék rázkódását.

Nyári gumi kiválasztása

Lassan beköszönt a tavasz, érdemes felkészülni arra, hogy hamarosan eljön a nyári gumicsere ideje. Aki ősszel a téli cserekor észlelte, hogy a nyári gumijai már kopott állapotban vannak, és azóta nem szerzett be újakat, most már itt az ideje. Hogy mi alapján válasszunk nyári gumit, az összetett kérdés. Ha segítségére lehetek, forduljon hozzám bizalommal!

A gumiabroncs szerkezete

Külső megjelenése alapján azt hihetnénk, hogy az autók, motorok gumiabroncsa kizárólag gumiból készül, noha valójában négy fő összetevőjük van: gumi, kordszövet, vegyi anyagok és fém. Mindegyik egy-egy speciális feladatot lát el, és ezek együttesen adják a gumiabroncsoktól megkívánt tulajdonságokat. Napjaink tipikus radiál gumiabroncsának csak alig több mint egy harmada áll gumiból (tömeg szerint) - és a gumitartalomnak kb. 70%-a kőolajból nyert szintetikus gumi polimer. Kívülről természetesen a gumit látjuk, amely a futófelületet és az oldalfalakat alkotja, anyagába azonban más vegyi anyagokat is kevernek. Belülről a gumiabroncs szilárdságát a vázszerkezete adja, amelyet elsősorban szövet-textilbetétek - gumírozott kordszövet rétegek - alkotnak, de nagyobb igénybevételű abroncsok acélbetéteket is tartalmaznak. A gumiabroncsot a nagy szakítószilárdságú, gumibevonatú acélszálakból álló, ú.n. peremhuzalkarikák szorítják biztonsággal a keréktárcsához.

 

A gumiabroncsot vegyi összetevői teszik ellenállóvá az elhasználódással, a hővel és az öregedéssel szemben. De ugyanezek a vegyi anyagok biztosítják a gumiabroncs kopásállóságát, tapadási tulajdonságait. A gumihoz kevert összetevők és vegyi anyagok típusa és mennyisége attól függ, hogy a gumiabroncs melyik részén használjuk ezeket. A gumiabroncs két alapvető részből áll: a futófelületnek - amely az úttal közvetlenül érintkezik - kell biztosítania a megfelelő tapadást, miközben ellenállónak kell lennie a kopással szemben. A másik alkotóelem a karkasz, vagyis a gumiabroncs vázszerkezete, amely a gumiabroncs szilárdságát és rugalmasságát biztosítja.

A gumiabroncs jelölései




  • 1. A gumiabroncs gyártója
  • 2. Mintázat jelölése
  • 3. Gumiabroncs profiljának szélessége mm-ben (nem a futófelületé!!!)
  • 4. Az abroncs szélességének és az oldalfal magasságának aránya
  • 5. Radiál szerkezetű gumiabroncs
  • 6. Kerékpánt átmérő collban
  • 7. Terhelési index (LI)
  • 8. Sebesség index (SI)
  • 9. Tömlő nélküli gumiabroncs (TL vagy tubeless)
  • 10. Gyártási idő (2305: 23. hét, 2005)
  • 11. Kopásjelző (TWI)
  • 12. Kiegészítő jelölés megnövelt terhelhetőségű gumiabroncsokhoz
  • 13. Téli alkalmazhatóság jelölése téli és négy évszakos gumiabroncsokhoz (M+S)

  • A Gumiszerviz Szolgáltatásai:

  • Személyautó gumi javítás, szerelés, kiegyensúlyozás
  • Motor gumi javítás, szerelés
  • Kisteherautó gumi javítás, szerelés, kiegyensúlyozás
  • Márkafüggetlen gumi beszerzés
  • Kismezőgazdasági gép gumi javítás, szerelés
  • Gumiszervíz nyitvatartás:

    Hétfőtől - Péntekig: 8-16-ig

    Gumiszervíz
    7100 Szekszárd, Roboz Zoltán u. 2/A.
    Telefon:(20) 9970 383